Turystyka

Dbałość o klienta

Dbałość o klienta, wynikająca z ogromnej konkurencji, jest charakterystyczna dla każdego rynku. Stąd też coraz częściej powstają pakiety lojalnościowe, których zadaniem jest zachęcenie użytkownika, czy też klienta, do pozostania wiernym jednej firmie. Korzystanie z jej usług zapewnia więc nagrody rzeczowe, lub atrakcyjne zniżki. Tą samą taktykę przyjmują linie lotnicze. Wybór w ich zakresie jest coraz większy, dlatego też, aby zatrzymać swoich klientów i nadać im status stałych oferują liczne udogodnienia. Dotyczy to zwłaszcza osób podróżujących służbowo, które zmuszone są do korzystania z transportu lotniczego przynajmniej kilka razy w tygodniu, a nawet codziennie. Pozostając wiernymi jednej linii lotniczej, mogą oni liczyć na zniżki w zakresie zakupu biletów lotniczych, darmowe mile, oraz liczne nagrody rzeczowe, na które mogą zamienić punkty uzbierane w wyniku częstych przelotów. Statystyki pokazują, że taki sposób reklamy jest bardzo skuteczny. Ludzie wychodzą bowiem z założenia, że jeśli mają możliwość zyskać przy okazji czynności, czy zakupu, którego i tak musza dokonać, to warto zdecydować się na jednego producenta, czy jak w tym przypadku przewoźnika. Taki sposób tworzenia więzi z klientem można więc uznać za skuteczny.